зачем читают 150 раз богородице дево радуйся

Богородичное правило

Пре­по­доб­ный Сера­фим Саров­ский запо­ве­дал сво­им духов­ным чадам, про­хо­дя по Канав­ке вокруг Диве­ев­ско­го мона­сты­ря, по кото­рой про­шла Сама Пре­свя­тая Бого­ро­ди­ца, читать 150 раз в сут­ки Архан­гель­ское при­вет­ствие: «Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших» ( Лк.1:28 ).

«Бого­ро­дич­ное пра­ви­ло», кото­рое обни­ма­ет собой всю жизнь Бого­ма­те­ри, раз­де­ле­но на 15 десят­ков по чис­лу важ­ней­ших собы­тий в Ее жиз­ни. Если по непри­выч­ке труд­но будет одо­ле­вать еже­днев­но 150 раз, сле­ду­ет читать пона­ча­лу 50 раз. После каж­до­го десят­ка надо читать по одно­му разу «Отче наш» и «Мило­сер­дия двери».

Ниже при­во­дит­ся схе­ма, в кото­рую вкла­ды­вал свои молит­вы Прис­но­де­ве Марии свя­щен­но­му­че­ник Сера­фим (Звез­дин­ский).

Перед каж­дым десят­ком чита­ет­ся молит­ва «Отче наш», а после каж­до­го десят­ка молит­ва: «Мило­сер­дия две­ри отвер­зи нам…», а так­же осо­бые допол­ни­тель­ные молитвословия.

Первый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Пере­вод: Бого­ро­ди­ца Дева Мария, испол­нен­ная бла­го­да­ти Божи­ей, радуй­ся! Гос­подь с Тобою; бла­го­сло­вен­на Ты меж­ду жена­ми и бла­го­сло­вен Плод, Тобою рож­ден­ный, пото­му что Ты роди­ла Спа­си­те­ля душ наших.

Рож­де­ство́ Твое́, Богоро́дице Де́во,/ ра́дость воз­ве­сти́ всей вселе́нней:/ из Тебе́ бо воз­сия́ Со́лнце пра́вды Христо́с Бог наш,/ и, разруши́в кля́тву, даде́ благослове́ние,// и, упраздни́в сме́рть, даро­ва́ нам живо́т ве́чный.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, спа­си́ и сохра­ни́ рабо́в Твои́х (име­на роди­те­лей и срод­ни­ков), а уме́рших со святы́ми упоко́й в ве́чной сла́ве Твое́й.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Второй десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Днесь благоволе́ния Бо́жия предображе́ние,/ и челове́ков спасе́ния пропове́дание,/ в хра́ме Бо́жии я́сно Де́ва явля́ется,/ и Хри­ста́ всем предвозвеща́ет./ Той и мы велегла́сно возопии́м:// ра́дуйся смотре́ния Зижди́телева исполне́ние.

В сей день – пред­зна­ме­но­ва­ние Божия бла­го­во­ле­ния и спа­се­ния людей пред­ве­стие: в хра­ме Божи­ем Дева откры­то явля­ет­ся и Хри­ста всем пред­воз­ве­ща­ет. Ей и мы гро­мо­глас­но воз­зо­вем: «Радуй­ся, пред­на­чер­тан­но­го Созда­те­лем исполнение!»

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, спа­си́, сохра­ни́ и при­со­еди­ни́ к Свято́й Правосла́вной Це́ркви заблу́дших и отпа́вших рабо́в Твои́х (име­на).

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Третий десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Днесь спасе́ния на́шего глави́зна,/ и е́же от ве́ка та́инства явле́ние:/ Сын Бо́жий, Сын Де́вы быва́ет,/ и Гаврии́л благода́ть благовеству́ет./ Те́мже и мы с ним Богоро́дице возопии́м:/ ра́дуйся, Благода́тная,// Госпо́дь с Тобо́ю.

В сей день спа­се­ния наше­го нача­ло и пред­веч­но­го таин­ства явле­ние: Сын Божий Сыном Девы ста­но­вит­ся и Гав­ри­ил о бла­го­да­ти бла­го­вест­ву­ет. Пото­му и мы с ним Бого­ро­ди­це воз­гла­сим: «Радуй­ся, Бла­го­дат­ная, Гос­подь с Тобою!»

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, уто­ли́ на́ши ско́рби и пошли́ утеше́ние скорбя́щим и боля́щим раба́м Твои́м (име­на).

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Четвертый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

Достой­но есть поис­ти­не вос­хва­лять Тебя, Бого­ро­ди­цу, веч­но бла­жен­ную и пре­не­по­роч­ную и Матерь Бога наше­го. Честью выс­шую Херу­ви­мов и несрав­нен­но слав­ней­шую Сера­фи­мов, дев­ствен­но Бога Сло­во родив­шую, истин­ную Бого­ро­ди­цу, Тебя прославляем.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, соеди­ни́ в разлу́ке находя́щихся рабо́в Твои́х (име­на).

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Пятый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Рож­де­ство́ Твое́, Хри­сте́ Бо́же наш,/ воз­сия́ ми́рови свет ра́зума,/ в нем бо звезда́м служа́щии,/ звездо́ю уча́хуся,/ Тебе кла́нятися Со́лнцу Пра́вды,/ и Тебе́ ве́дети с высо­ты́ восто́ка: // Го́споди, сла́ва Тебе́.

Рож­де­ство Твое, Хри­сте Боже наш, оза­ри­ло мир све­том зна­ния, ибо чрез него звез­дам слу­жа­щие звез­дою были науче­ны Тебе покло­нять­ся, Солн­цу прав­ды, и знать Тебя, с высо­ты Вос­хо­дя­щее Све­ти­ло. Гос­по­ди, сла­ва Тебе!

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, да́руй мне, во Хри­ста́ крести́вшемуся, во Хри­ста́ обле́чься.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Шестой десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем Сре­те­ние Гос­подне и про­ре­чен­ное пра­вед­ным Симео­ном сло­во: «И Тебе Самой ору­жие прой­дет душу».

Ра́дуйся, Благода́тная Богоро́дице Де́во,/ из Тебе́ бо воз­сия́ Со́лнце Пра́вды, Христо́с Бог наш,/ просвеща́яй су́щия во тьме./ Весели́ся и ты, ста́рче пра́ведный,/ прие́мый во объя́тия Свободи́теля душ на́ших,// да́рующаго нам воскресе́ние.

Радуй­ся, бла­го­дат­ная Бого­ро­ди­ца Дева, ибо из Тебя вос­си­я­ло Солн­це прав­ды, Хри­стос Бог наш, про­све­ща­ю­щий нахо­дя­щих­ся во тьме. Весе­лись и ты, ста­рец пра­вед­ный, при­няв­ший в объ­я­тия Осво­бо­ди­те­ля душ наших, дару­ю­ще­го нам воскресение.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, сподо́би меня́ при после́днем издыха́нии причасти́ться Святы́х Христо́вых Та́ин и Сама́ про­ве­ди́ ду́шу мою́ че́рез стра́шные мыта́рства.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Седьмой десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем бег­ство в Еги­пет пра­вед­но­го Иоси­фа и Божи­ей Мате­ри с Богомладенцем.

Взбра́нной Воево́де победи́тельная, я́ко изба́вльшеся от злых, благода́рственная воспису́ем Ти раби́ Твои́, Богоро́дице; но я́ко и́мущая держа́ву непобеди́мую, от вся́ких нас бед свобо́ди, да зове́м Ти: ра́дуйся, Неве́сто Неневе́стная.

Обо­ро­ня­ю­щей нас Вое­на­чаль­ни­це за избав­ле­ние от страш­ных бед учре­жда­ем Тебе тор­же­ства побе­ды бла­го­дар­ствен­ные мы, рабы Твои, Бого­ро­ди­ца! Но Ты, как име­ю­щая власть необо­ри­мую, от вся­че­ских опас­но­стей нас осво­бо­ди, да взы­ва­ем к Тебе: «Радуй­ся, Неве­ста, бра­ка не познавшая!»

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, изба́ви меня́ от вся́ких напа́стей.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Восьмой десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем исчез­но­ве­ние две­на­дца­ти­лет­не­го отро­ка Иису­са в Иеру­са­ли­ме и скорбь Божи­ей Мате­ри по пово­ду этого.

Воздыха́юща мя, Го́споди, при­и­ми́ я́ко Ми́лостив, и поми́луй мя я́ко мыта­ря́, Ма́тере Тво­ея́ хода́тайством.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, да́руй мне непреста́нное па́мятование о Бо́ге.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Девятый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем чудо в Кане Гали­лей­ской, когда Гос­подь пре­тво­рил воду в вино по сло­ву Божи­ей Мате­ри: «Вина нет у них».

Приста́нище спаси́тельное Тя и́мамы, Богоро́дице, в пучи́не жите́йстей обурева́емии. Ты у́бо упа­си́ от вся́кия беды́ притека́ющих к Твое́й бла́гости.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, помога́й нам во всех дела́х и ну́ждах на́ших.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Десятый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем сто­я­ние Божи­ей Мате­ри у Кре­ста Гос­под­ня, когда скорбь, как ору­жие, прон­зи­ла Ее душу.

Не рыда́й Мене́, Ма́ти, зря́щи во гро́бе, Его́же во чре́ве без се́мене зача­ла́ еси́ Сы́на: воста́ну бо и просла́влюся, и воз­не­су́ со сла́вою непреста́нно я́ко Бог, ве́рою и любо́вию Тя велича́ющыя.

Не рыдай надо Мною, Матерь, видя, что Тот Самый Сын, Кото­ра­го Ты без семе­ни зача­ла во чре­ве, во гро­бе: вот Я вос­ста­ну и про­слав­люсь и, как Бог, пре­воз­не­су навсе­гда и во сла­ве тех, кото­рые с верою и любов­но про­слав­ля­ют Тебя

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, укре­пи́ си́лы мои́ душе́вные и отже­ни́ уны́ние.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Одиннадцатый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, вос­кре­си́ ду́шу мою́ и да́руй мне постоя́нную гото́вность к страда́ниям за Христа́.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Двенадцатый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем Воз­не­се­ние Хри­сто­во, при кото­ром при­сут­ство­ва­ла Матерь Божия.

Возне́слся еси́ во сла́ве, Хри­сте́ Бо́же наш,/ ра́дость сотвори́вый ученико́м,/ обетова́нием Свята́го Ду́ха,/ извеще́нным им бы́вшим благослове́нием,// я́ко Ты еси́ Сын Бо́жий, Изба́витель ми́ра.

Воз­нес­ся Ты во сла­ве, Хри­сте Боже наш, радо­сти испол­нив уче­ни­ков обе­ща­ни­ем Свя­то­го Духа, по утвер­жде­нии их бла­го­сло­ве­ни­ем, в том, что Ты – Сын Божий, Иску­пи­тель мира.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, воз­не­си́ меня́ от земны́х су́етных помышле́ний и да́руй мне стремле́ние к спасе́нию души́.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Тринадцатый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем Сион­скую гор­ни­цу и соше­ствие Свя­та­го Духа на апостолов.

Благослове́н еси́, Хри­сте́ Бо́же наш,/ И́же прему́дры лов­цы́ явле́й,/ низпосла́в им Ду́ха Свята́го,// и те́ми уловле́й вселе́нную, Человеколю́бче, сла́ва Тебе́.

Бла­го­сло­вен Ты, Хри­сте Боже наш, явив­ший пре­муд­ры­ми рыба­ков, нис­по­слав им Духа Свя­то­го и через них уло­вив­ший все­лен­ную. Чело­ве­ко­лю­бец, сла­ва Тебе!

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, укре­пи́ благода́ть Свята́го Ду́ха в се́рдце мое́м.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Четырнадцатый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

В рож­де­стве́ де́вство сохрани́ла еси́,/ во успе́нии ми́ра не оста́вила еси́, Богоро́дице,/ преста́вилася еси́ к живо­ту́, Ма́ти су́щи Живота́,// и моли́твами Твои́ми избавля́еши от сме́рти ду́ши на́ша.

При рож­де­нии Хри­ста Ты дев­ство сохра­ни­ла и по смер­ти мира не оста­ви­ла, Бого­ро­ди­ца: к жиз­ни Ты пере­шла, как Матерь Жиз­ни, и молит­ва­ми Тво­и­ми избав­ля­ешь от смер­ти души наши.

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, да́руй мне ми́рную и безмяте́жную кончи́ну.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Пятнадцатый десяток

Богоро́дице Де́во, ра́дуйся, Благода́тная Мари́е, Госпо́дь с Тобо́ю; благослове́на Ты в жена́х и благослове́н плод чре́ва Тво­е­го́, я́ко Спа́са роди­ла́ еси́ душ на́ших. (10 раз.)

Вос­по­ми­на­ем Покров Божи­ей Мате­ри над хри­сти­ан­ским миром.

Днесь благове́рнии лю́дие све́тло пра́зднуем/ осеня́еми Твои́м, Богома́ти, прише́ствием,/ и к Тво­е­му́ взира́юще Пречи́стому о́бразу, уми́льно глаго́лем:/ покры́й нас честны́м Твои́м Покро́вом,/ и изба́ви нас от вся́каго зла,/ моля́щи Сы́на Тво­е­го́, Хри­ста́ Бо́га на́шего,// спа­сти́ ду́ши на́ша.

В сей день мы, пра­во­вер­ные люди, тор­же­ствен­но празд­ну­ем, осе­ня­е­мые Тво­им, Бого­ма­терь, при­ше­стви­ем; и, взи­рая на Твой пре­чи­стый образ, со уми­ле­ни­ем взы­ва­ем: «Покрой нас свя­щен­ным Тво­им Покро­вом и избавь нас от вся­ко­го зла, умо­ляя Сына Тво­е­го, Хри­ста Бога наше­го, спа­сти души наши».

О Пресвята́я Влады́чице Богоро́дице, сохра­ни́ меня́ от вся́кого зла и покро́й честны́м Твои́м омофо́ром.

Милосе́рдия две́ри отве́рзи нам, благослове́нная Богоро́дице, наде́ющиися на Тя да не поги́бнем, но да изба́вимся Тобо́ю от бед: Ты бо еси́ спасе́ние ро́да христиа́нскаго.

Источник

Православная Жизнь

Что такое «Богородичное правило»? Как и когда его применять? Нужно ли брать благословение священника на чтение этих молитв? Почему их повторяют 150 раз?

зачем читают 150 раз богородице дево радуйся. 97d72269730ff5cdd8a4cd55ef54217fjpg. зачем читают 150 раз богородице дево радуйся фото. зачем читают 150 раз богородице дево радуйся-97d72269730ff5cdd8a4cd55ef54217fjpg. картинка зачем читают 150 раз богородице дево радуйся. картинка 97d72269730ff5cdd8a4cd55ef54217fjpg.

О том, как происходило формирование этого чина; как в молитве к Богородице незримо присутствует имя Христа и как исполнить, казалось бы, сложную схему прошений, рассказал протоиерей Олег Кручинин.

Молитва, основанная на Евангелии

В состав ежедневно читаемых нами дома утренних молитв входит умилительная песнь Пресвятой Богородице: «Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословена Ты в женах и благословен плод чрева Твоего́, яко Спаса родила еси душ наших». Эту молитву знают и любят, наверное, все православные христиане.

В храмах она тоже звучит. Во время освящения хлебов на всенощном бдении в субботу вечером её, как правило, трижды исполняет хор.

«Богородичным правилом» называют повторение этой молитвы не один и не три раза, а сто пятьдесят. Понятно, что без пауз и перерывов такое количество повторений совершить будет сложно. Поэтому молитву читают десять раз, затем останавливаются, дополняют другой молитвой (одной или несколькими) и приступают к чтению следующей десятки. Для счёта удобно пользоваться чётками.

Основу молитвенного величания в адрес Богородицы составили три цитаты из Евангелия от Луки.

Первая — приветствие архангела Гавриила во время Благовещения: «Ангел, войдя к Ней, сказал: радуйся, Благодатная! Господь с Тобою; благословенна Ты между женами» (Лк. 1:28).

Вторая — величание Девы Марии праведной Елизаветой: «Елисавета исполнилась Святаго Духа, и воскликнула громким голосом, и сказала: благословенна Ты между женами, и благословен плод чрева Твоего!» (Лк. 1:42).

А третья — ответ Самой Богородицы: «Величит душа Моя Господа, и возрадовался дух Мой о Боге, Спасителе Моем» (Лк. 1:47).

По мнению церковных историков, соединение евангельских фрагментов в общий молитвенный призыв мог совершить святитель Кирилл Александрийский, один из Отцов Церкви V века. В латинском обряде с XI века это величание известно как «Аве Мария».

«Звезда Пресветлая»: рукопись о чудесах

На Руси практика многократного повторения «Богородице Дево, радуйся» во время келейной или домашней молитвы начинает распространяться примерно с конца XVII века. Такой духовный подвиг брали на себя те, кто хотел особо помолиться Матери Божией, получить от Неё утешение и защиту или поблагодарить Пресвятую Деву за полученную помощь.

Формирование «Богородичного правила» происходило под влиянием популярного в то время и переписываемого от руки сборника «Звезда Пресветлая». В пятнадцати главах были собраны рассказы о чудесах, связанных с молитвой «Богородице Дево, радуйся».

Там, например, было повествование о некоем иноке, который посмеялся над молитвой и был лишён рассудка. Найдя в себе силы обратиться к Богородице, он был помилован. Епископ, не признававший эту молитву, во сне увидел себя тонущим. После принесённого покаяния сюжет сна повторился, но Богородица спасла его от утопления. Такие истории легко запоминались народом и служили для духовного воспитания.

Святые благословили молиться

В 1825 году преподобному Серафиму Саровскому, по его словам, явилась Сама Богородица, которая повелела создать монашескую женскую общину (нынешний Дивеевский монастырь). Тропу, по которой прошла Матерь Божия, ограничивая место под будущую обитель, назвали Богородичной канавкой. По завещанию Серафима Саровского, сёстры Дивеевской общины стали ежедневно обходить монастырь по канавке, по 150 раз читая «Богородице Дево, радуйся».

О пользе многократного повторения этой молитвы говорили и другие старцы. Ежедневно по 300 раз творил эту молитву преподобный Парфений Киевский (начало XIX века). Глинский старец иеросхимонах Илиодор (конец XIX века) также благословлял читать эту молитву.

В XX веке чин «Богородичного правила» формируется в современном виде благодаря священномученику Серафиму (Звездинскому). Находясь в ссылке, епископ Серафим ежедневно совершал это правило. Помимо чтения молитвы «Богородице Дево, радуйся», он благословил вспоминать различные события из жизни Пресвятой Богородицы и читать молитвы о себе и о мире.

«Ограждайте себя чаще и усерднее, деточки мои милые, сею стеною нерушимою. С сею молитвою никак не погибнем, в огне не сгорим, в море не потонем, — писал владыка Серафим из ссылки духовным чадам. — Если же сатана, ненавидящий нас, и запнёт нас на пути нашем и сшибёт нас, то и тогда архангельское приветствие воссылая, воспрянем, больные душой исцелимся, загрязнённые грехом очистимся и убелимся».

Как читать «Богородичное правило»?

«Богородичное правило» неуставное, поэтому существует несколько способов его исполнения. Приведём тот, который благословлял священномученик Серафим (Звездинский).

Перед началом правила читаем «Отче наш» и молитву «Милосердия двери отверзи нам, Благословенная Богородице, надеющиися на Тя, да не погибнем, но да избавимся Тобою от бед, Ты бо еси спасение рода христианскаго».

Далее десять раз внимательно и неспешно повторяем: «Богородице Дево, радуйся, Благодатная Марие, Господь с Тобою; благословена Ты в женах и благословен плод чрева Твоего́, яко Спаса родила еси душ наших».

После первого десятка вспоминаем Рождество Пресвятой Богородицы. Молимся о матерях, отцах и детях.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, спаси и сохрани рабов Твоих (имена родителей и сродников), а умерших со святыми упокой в вечной славе Твоей».

Второй десяток. Вспоминаем Введение во храм Пресвятой Девы Богородицы. Молимся о заблудших и отпавших от Церкви.

«О, пресвятая Владычице Богородице, спаси и сохрани и соедини (или присоедини) к Святой Православной Церкви заблудших и отпавших рабов Твоих (имена)».

Третий десяток. Вспоминаем Благовещение Пресвятой Богородицы. Молимся об утолении скорбей и утешении скорбящих.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, утоли наши скорби и пошли утешение скорбящим и болящим рабам Твоим (имена)».

Четвёртый десяток. Вспоминаем встречу Пресвятой Богородицы с праведной Елисаветой. Молимся о соединении разлучённых, о тех, у кого близкие или дети в разлуке или пропали без вести.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, соедини в разлуке находящихся рабов Твоих(имена)».

Пятый десяток. Вспоминаем Рождество Христово, молимся о возрождении душ, о новой жизни во Христе.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, даруй мне, во Христа крестившемуся, во Христа облещися».

«О, Пресвятая Владычице Богородице, сподоби меня при последнем издыхании причаститься Святых Таин Христовых и Сама проведи душу чрез страшные мытарства».

Седьмой десяток. Вспоминаем бегство в Египет Божией Матери с Богомладенцем, молимся, чтобы Царица Небесная помогла бы избежать искушений в этой жизни и избавила от напастей.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, не введи меня во искушение в сей жизни и избави меня от всяких напастей».

Восьмой десяток. Вспоминаем исчезновение двенадцатилетнего отрока Иисуса в Иерусалиме и скорбь Божией Матери по поводу этого. Молимся, испрашивая у Богоматери постоянную Иисусову молитву.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, Пречистая Дево Марие, даруй мне непрестанную Иисусову молитву».

Девятый десяток. Вспоминаем чудо в Кане Галилейской, когда Господь претворил воду в вино по слову Божией Матери: «Вина нет у них». Просим у Божией Матери помощи в делах и избавлении от нужды.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, помоги мне во всех делах и избави меня от всяких нужд и печали».

«О, Пресвятая Владычице Богородице, Преблагословенная Дево Марие, укрепи мои силы душевные и отжени от меня уныние».

Одиннадцатый десяток. Вспоминаем Воскресение Христово и молитвенно просим Божию Матерь воскресить душу и подать новую бодрость к подвигу.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, воскреси душу мою и даруй мне постоянную готовность к подвигу».

Двенадцатый десяток. Вспоминаем Вознесение Христово, при котором присутствовала Матерь Божия. Молимся и просим Царицу Небесную вознести душу от земных суетных забав и направить на стремление к горнему.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, избави меня от помышлений суетных и даруй мне ум и сердце, стремящееся ко спасению души».

Тринадцатый десяток. Вспоминаем сионскую горницу и сошествие Святого Духа на апостолов и Божию Матерь и молимся: «Сердце чисто созижди во мне, Боже, и дух прав обнови во утробе моей. Не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене».

«О, Пресвятая Владычице Богородице, ниспосли и укрепи благодать Святаго Духа в сердце моем».

Четырнадцатый десяток. Вспоминаем Успение Пресвятой Богородицы и просим мирной и безмятежной кончины.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, даруй мне мирную и безмятежную кончину».

Пятнадцатый десяток. Вспоминаем славу Божией Матери, которой увенчивается Она от Господа после переселения Её от земли на Небо, и молим Царицу Небесную не оставлять верных, сущих на земле, но защищать их от всякого зла.

«О, Пресвятая Владычице Богородице, сохрани меня от всякаго зла и покрый меня Честным Твоим Омофором».

В завершении вновь читаем «Милосердия двери».

Мы восхваляем и Сына, и Мать

Такую схему запомнить наизусть сложно, а для её выполнения нужно постоянно смотреть в книгу с текстом прошений. Но книга будет под рукой не всегда. Поэтому есть другой вариант «Богородичного правила». Десять раз мы повторяем «Богородице Дево, радуйся», затем читаем «Отче наш» — и начинаем читать следующую десятку молитв.

Возможны и другие варианты. Желательно посоветоваться со своим духовником, чтобы выбрать наиболее приемлемый способ этой молитвы.

Многие праведники придавали «Богородичному праведнику» большое значение. Хотя, на первый взгляд, здесь нет прошений к Богородице и не упоминается напрямую Иисус Христос, читая «Богородице Дево», мы уподобляемся ангелам, воспевающим Матерь Божию, а говоря «Господь», «плод», «Спас», мы подразумеваем Иисуса Христа. Поэтому исполняя «Богородичное правило», мы восхваляем Сына Божьего и Его Пречистую Матерь, входим в молитвенное общение с Ними и находимся под Их небесной защитой.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *