праздник спас нерукотворный когда
Ореховый Спас 2020: традиции, молитва, что нельзя делать 29 августа
В субботу, 29 августа, православные верующие отмечают Третий Спас. В этот день церковь вспоминает перенесение Нерукотворного образа Спасителя.
В народе праздник также известен под названиями Хлебный Спас, Ореховый Спас или Спас на полотне. OBOZREVATEL предлагает узнать о традициях, истории, приметах праздника, а также публикует молитвы, которые стоит читать в этот день.
Третий Спас: история праздника
29 августа православные отмечают Спас Нерукотворный – праздник в честь перенесения Нерукотворного образа Спасителя в Константинополь.
Согласно библейскому преданию, Иисус Христос умыл лицо водой и затем вытер полотенцем, на котором отобразился его лик.
Это полотенце с нерукотворным образом Спасителя исцелило правителя города Эдессы, что способствовало распространению христианства в этом регионе. Также с холстом связывают множество других чудес и исцелений.
Издавна на Третий Спас освящались ткани с изображением Спасителя, а во время военных походов такие полотна использовались как стяги.
На Спас люди старались поскорее сделать запасы еды в амбарах, с полей убирали зерновые, а женщины ткали полотна, чтобы обеспечить семью одеждой.
К празднику пекли первый хлеб из зерна нового урожая и благодарили Господа. В обед люди отправлялись в церковь, чтобы освятить выпечку и помолиться у иконы мученика Диомида.
К вечеру в селах чистили целебные подземные источники и колодцы, после чего садились за стол, к которому подавали хлеб, пироги и ореховую настойку (в это время поспевали лесные орехи, отсюда и название Ореховый Спас).
Если журавль отлетит к третьему Спасу – на Покров будет морозно.
После Успения пришло – солнце на осень пошло.
Начался дождь с грозой – осень будет теплой.
Ласточки отлетают в три раза, в три Спаса.
Много opexoв – в будущем году будет много хлеба.
Отказывать, если попросили о помощи.
Ругаться, злиться, конфликтовать, обижать кого-либо.
Шумно отмечать, злоупотреблять алкоголем.
У иконы Спасителя молятся о здравии как тела, так и души. С любой просьбой можно обратиться к Господу Богу, если она идет от чистого сердца.
О, Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш, Ты древле человеческаго естества Твоего лице, пресвятою водою смыв и убрусом отер, чудесно убо на том же убрусе изобразити Себе и Едесскому князю Авгарю во исцеление его от недуга послати благоволил еси. Се и мы ныне, грешнии рабы Твои, душевными и телесными недуги нашими одержимы, лица Твоего, Господи, ищем, и с Давидом во смирении душ наших зовем: не отврати Лица Твоего, Господи, от нас, и не отклонися гневом от рабов Твоих, Помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас. О Всемилостивый Господи, Спасителю наш, изобрази Сам Себе в душах наших, да во святыни и правде жительствующе, будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего, и тако Тебе, Премилостиваго Бога нашего, купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом славити не престанем во веки веков. Аминь.
Многомилостиве и Всемилостиве Боже мой, Господи Иисусе Христе, многия ради любве сшел и воплотился еси, яко да спасеши всех. И паки, Спасе, спаси мя по благодати, молю Тя; аще бо от дел спасеши мя, несть се благодать, и дар, но долг паче. Ей, многий в щедротах и неизреченный в милости! Веруяй бо в Мя, рекл еси, о Христе мой, жив будет и не узрит смерти во веки. Аще убо вера, яже в Тя, спасает отчаянныя, се верую, спаси мя, яко Бог мой еси Ты и Создатель. Вера же вместо дел да вменится мне, Боже мой, не обрящеши бо дел отнюд оправдающих мя. Но та вера моя да довлеет вместо всех, та да отвещает, та да оправдит мя, та да покажет мя причастника славы Твоея вечныя. Да не убо похитит мя сатана, и похвалится, Слове, еже отторгнути мя от Твоей руки и ограды; но или хощу, спаси мя, или не хощу, Христе Спасе мой, предвари скоро, скоро погибох: Ты бо еси Бог мой от чрева матере моея. Сподоби мя, Господи, ныне возлюбити Тя, якоже возлюбих иногда той самый грех; и паки поработати Тебе без лености тощно, якоже поработах прежде сатане льстивому. Наипаче же поработаю Тебе, Господу и Богу моему Иисусу Христу, во вся дни живота моего, ныне и присно и во веки веков. Аминь.
Икона Спасителя «Спас Нерукотворный»
История
Согласно Преданию Церкви, иконы этого типа воспроизводят прижизненный образ Христа, явленный вследствие чуда.
История связывает это чудо со следующими событиями. Когда Едесский царь Авгарь, страдавший от неизлечимой болезни (проказы), узнал про совершаемые Христом чудеса, он послал к Нему своего живописца, Ананию, с тем, чтобы тот вручил Ему письмо с приглашением посетить город Едессу. Выслушав Ананию, Христос отказал Авгарю в личном посещении, однако не отказал в Своей милости. Омыв лицо и потребовав принести убрус (плат), Христос отёрся. В результате на ткани платка отпечатлелся Его Божественный лик. Через Ананию плат был передан царю Авгарю, после чего тот был исцелен.
Уверовав во Христа, Авгарь обратил к истинной вере своих подданных. Согласно его распоряжению, Нерукотворный Образ был размещён в нише над городскими воротами; он почитался как великая святыня. Когда один из потомков Авгаря, впав в грех идолопоклонства, захотел снять этот Образ, епископ Едесский, по наставлению свыше, тайно замуровал нишу, скрыв Образ за глиняной доской.
Со временем о местонахождении Образа забыли, но когда (около 545 года) Едессу осадило войско персидского царя Хозроя I, Небесная Владычица, явившись архиерею Евлалию (Евлавию), указала на Образ и повелела извлечь его из городской стены. Ниша была вскрыта, и к удивлению присутствующих помимо Нерукотворного Образа (на убрусе) был обнаружен ещё один, аналогичный ему, воспроизведенный на прикрывавшей его глиняной доске. По вознесении горожанами молитв к Богу и совершении Крестного хода (с Нерукотворным Образом) вражеское войско отступило, и город был избавлен от меча и позора.
Иконы «Спас Нерукотворный» в разных вариантах представляют лик Господа либо без намёка на плат, либо отображенным на плате (убрусе) или на черепице (чрепии). Два последних варианта определяются как «Спас на убрусе» и «Спас на чрепии» соответственно.
Каноны и Акафисты
Акафист Нерукотворному Образу Господа нашего Иисуса Христа
Кондак 1
Пречистому Твоему Образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши, яже создал еси, от работы вражия, тем с надеждою вопием Ти:
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне noгибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Икос 1
«Иисусе, Спасителю мой, – молил смиренно Авгарь князь Едесский, – прииди ко мне и исцели неисцельныя болезни моя, в нихже от многих лет стражду». Ему же подражая, и аз, пораженный гpexoвною проказою, мольбою вопию сице:
Господи мой, Господи, помилуй мя по велицей милости Tвoeй, и по множеству щедрот Твоих очисти беззаконие мое.
Господи Спасителю мой, росою милости Твоей омый мя от беззакония моего, и от греха моего очисти мя.
Господи, отврати лице Твое от грех моих и вся беззакония моя очисти.
Господи, сердце чисто созижди во мне и дух прав обнови во утробе моей.
Господи, не отвержи мене от лица Твоего и Духа Твоего Святаго не отыми от мене.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 2
Видя любовь и веру Авгаря Едесскаго, Господи, Ты писал еси ему «Блажен еси Авгарь, не видевый Мя и веровый в Мя. Аз пошлю ученика Моего и той исцелит тя и жизнь вечную подаст ти и сущим с тобою». Посли же, Господи, милость Твою и мне вопиющему: Аллилуиа.
Икос 2
Разум не постигает тайны, как Господь приложением к Божественному лику Своему убруса, изобрази на нем подобие Свое, посылаше оное к Авгарю, желание того исполняя. Сей же радости великой исполнься, поклонися образу Христову. Емуже и мы с благоговением днесь поклоняемся, с мольбою и верою зовуще:
Господи мой, Господи, устне моя отверзиши, и уста моя возвестят хвалу Твою,
Господи мой, Господи, возврати ми радость спасения и Духом Владычным утверди мя.
Господи, Тебе Единому согреших и лукавое пред Тобою сотворих, по милости Твоей пощади мя.
Господи мой, Господи, Спасителю мой, призри на скорбь души моея и поспеши на помощь мне.
Господи мой, Господи, услыши мя и от всех скорбей избави мя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди, ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 3
Силою любве и радости преисполненный поклонися Авгарь Нерукотворенному образу Спасителя мира и, получив своих болезней исцеление, с верою воззва «Христе Боже, всяк уповающий на Тя не постыдится». Сим поучая и нас всегда уповати на милости Господни и пети Ему: Аллилуиа!
Икос 3
Имея любовь к падшему роду человеческому, Ты, Христе Боже, чрез единаго от учеников Твоих воззвал eси Авгаря от мрака гpеxoвного и просветил душу его светом истины Твоея. Воззови и меня от глубины греховныя, да и аз с плачем возопию Тебе сице:
Господи мой, Господи, даруй ми слезы умиления, да ими Тя умолю – очисти прежде конца вся моя npeгрешения.
Господи, просвети мою душу светом Твоего Божественнаго познания, и введи мя по милости Твоей в Царство Твое.
Господи мой, Господи, просвещение мое и Спаситель мой, к Тебе прибегох, научи мя творити волю Твою.
Господи мой, Господи, Боже мой, вразуми сердце мое, и отжени от него искушение лукаваго, и настави мя на путь спасения.
Господи мoй, Господи, не отрини убо моления моего и услыши мя, Твоею Благостию утверди сердце мое страхом Твоим.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 4
Буря страстей и треволнений житейских потопляет мя, и сердце, объятое ужасом смерти, вопиет Ти: Господи, несть помогающаго ми на земли, спаси мя, якоже древле Авгаря, и даруй купно с ним пети Ти: Аллилуиа.
Икос 4
Слыша, яко иудее ненавидят Тя, и хощут нечто злое содеяти Тебе, Господи, пишет Авгарь: «Аз молю: прииди ко мне и обитай со мною». Того любви подражая, и аз, восстав из глубины падения моего, дерзновенно молю Тя, Христе Боже, сице:
Господи Боже мой, вниди в дом души моея и пребуди неотлучен со мною грешным.
Господи, Боже сердца моего, прииди и соедини мя с Тобою на веки.
Господи мой, Господи, к Тебе прилепилась еси душа моя, прииди и радости исполни сердце мое.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 5
Благословен грядый во имя Господне – воспеваху древле дети еврейскии, встречая Господа в Иерусалиме. Мы же днесь, раскрывая двери сердец наших грядущему к нам Спасу, со умилением зовем: Аллилуиа.
Икос 5
Дивныя глаголы Ты рекл еси, Господи, всем погибающим: «Да не смущается сepдце ваше, и да не устрашается, веруяй в Бога, и в Мене веруйте и наследите Царство, уготованное вам от создания мира». Аз же, помышляя свое беззаконие, молю Тя, Блаже, утверди сердце мое и просвети ум мой, Тебе вопиющий:
Господи мой, Господи, путеводя Израиля от земли фараоновой, настави мя на путь Твой, да пойду во истине Твоей.
Господи Иисусе Христе, Сыне Божий, верую в Тя, помози моему неверию.
Господи мой, Господи, да не яростию Твоею обличиши мене, и не удаляйся от мене за беззакония моя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 6
Воззрети очима на образ Твой, Господи, не смею окаянный аз от лукавых моих деянии, но яко мытарь, стеня, взываю Ти: Боже, очисти мя грешнаго от фарисейскаго лицемерия и научи чистым сердцем пети милосердию Твоему: Аллилуиа.
Икос 6
Возсия в скорби моей утешительное слово Твое, Спасителю мой, еже рекл еси: «Не оставлю вас сиры, прииду к вам». Того ради аз, избегши темноту отчаяния, с надеждою на Твое человеколюбие прибегох к Тебе сице моляся:
Господи мой, Господи, Прибежище мое в беде и в скорби, не остави мя едина.
Господи мой, Господи, безгрешный, с беззаконными вмененный, изми мя от рук ненавидящих мя.
Господи мой, Господи, от поругания видимых и невидимых врагов сохрани мя.
Господи мой, Господи, прости мя и приими мя, якоже блуднаго древле во объятия Твоя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 7
Дивныя показал еси дела Твоя, Господи, в пречистем образе Твоем и чудности даровал утешение всем земнородным, научив их в скорбных обстояниях жизни прибегати к Твоему милосердию и пети Тебе с любовию: Аллилуиа.
Икос 7
Храм носяй телесный весь осквернен, множество содеянных мною лютых, трепещу страшнаго Суднаго дне и молю: покаяния отверзи ми двери, Жизнодавче, и яко Давид вопию Ти:
Господи мой, Господи, услыши моление мое, внемли молитве моей и помилуй мя.
Господи Боже мой, Твой есмь аз, вразуми мя и жива будет душа моя.
Господи Боже мой, пастырю мой, заблудих, яко овча погибшая, взыщи раба Твоего и спаси мя.
Господи мой, Господи, помилуй мя, исцели душу мою, яко согреших Тебе.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 8
Страшнаго дне пришествия Твоего ужасаюся, Христе, и трепещу, яко имый множество согрешений, но Ты, Милостивый Боже, прежде конца обрати мя, поющего Ти: Аллилуиа.
Икос 8
Весь был еси любовь к падшим человеком, о, Иисусе, и даровал еси им образ Твой Святый, ясно глаголющий всем в скорби и печали сущим: «Приидите ко Мне, вси труждающиися и обремененнии, и Аз упокою вы». Сего ради погибающий, со дерзновением молю Тя, Христе, сице глаголя:
Господи мой, Господи, хранителю мой, сохрани мя от врагов, нападающих на мя.
Господи мой, Господи, в вышних живый и на смиренныя призираяй, призри на мя грешнаго и буди отрадой моей.
Господи мой, Господи, спаси мя, утопающаго в пучине житейских искушений.
Господи мой, Господи, да не смущается сердце мое и да не устрашается во исповедании имени Твоего.
Господи мой, Господи, приими мя, яко мытаря, яко Хананею помилуй, помилуй мя по милости Твоей.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему, и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 9
Вси языцы, приидите, с любовию и трепетом поклонимся пречистому образу Спасителя мира, избавльшему нас от работы вражия и благодарственно вопием Ему, Победителю смерти и ада: Аллилуиа.
Икос 9
Весь пораженный проказою греховною, недоумеваю, како есть достойно величати Тя, о, Владыко многомилостивый, но верою сердечною исповедую Тя, истиннаго Сына Божия, смиренно стою пред образом Твоим Святым, сице моляся:
Господи Иисусе, Радосте моя, даждь ми, да возрадуюся о милости Твоей.
Господи, Спасителю мой Преблагий, спаси раба Твоего от неверия и беззакония.
Господи мой, Господи, Милость неизреченная, благодатию Твоею потреби гнев в сердце моем.
Господи мой, Господи, чистота неописанная, чистоту сердца и ума даждь ми.
Господи мой, Господи, одеяйся светом яко ризою, освяти мя, печалями житейскими омраченнаго.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 10
Господи мой, Господи, милосердый Спасителю мой, душу мою студными деяниями люте разслабленную воздвигни Божественным Твоим милосердием, якоже древле разслабленнаго при овчей купели, и на спасения стези настави ю, да поем Ти: Аллилуиа.
Икос 10
Царю Предвечный, Утешителю, Христе Истинный, очисти мя от всякия скверны, якоже очистил eси десять прокаженных и исцели мя, якоже исцелил еси сребролюбивую душу Закхея мытаря, да воспою Ти, сице глаголя:
Господи мой, Господи, недуги наша приемый и болезни понесый, исцели болезни сердца моего.
Господи мой, Господи Иисусе, Помощниче мой, помози ми, яко изнемогает душа моя от скорби сея.
Господи мой, Господи, очи давый слепому во еже видети, даждь ми око, да узрю кротость и терпение Твое.
Господи долготерпеливый, избави душу мою от нечестиваго и спаси мя ради милости Твоея.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 11
Пение всеумиленное Тебе приносяща, и сокрушенным сердцем молящася, не презри мя, о, Преблагий Владыко! Отврати убо лице Твое от грех моих! Но не отврати лица Твоего от раба поющаго Тебе: Аллилуиа.
Икос 11
Христе Свете истинный, просвещаяй и освящаяй всякаго человека грядущаго в мир, призри на мя, грешнаго и непотребнаго раба Твоего и исправи жизнь мою по заповедям Твоим, и душу мою освяти, да принесу Ти молитву сице:
Господи Иисусе Христе, Ты Свет мира, светом Твоим осияй мя.
Господи мой, Господи, Ты источник жизни, даруй душе моей жизнь нетленную и утверди ю в заповедех Твоих.
Господи Иисусе Христе, Ты Солнце правды, правдою Твоею согрей душу мою и озари ум мой.
Господи мой, Господи, Ты наставник мой, научи мя творити волю Твою и любити Тя всем сердцем.
Господи мой, Господи, Ты отверзл eси очи слепому, отверзи и мне двери покаяния и, яко щедр, очисти вся грехи моя.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 12
Благодатию Твоею всесильною, утверди сердце мое в вере, надежде и любви, даруй ми покаянием и неослабленным исполнением заповедей Твоих достигнуть Царствия Небеснаго, идеже с лики апостольскими воспою Ти: Аллилуиа.
Икос 12
Ты, Пастырю добрый, рекл еси всем, в скорби и печали сущим: «Друзи Мои, Аз иду ко Отцу Моему и Отцу вашему уготовити место вам, но паки прииду и возьму вас к Себе, аще заповеди Моя соблюдаете». Сему благоговейно внимая, дерзну и аз, погруженный в лютую скорбь, приступити к Тебе, сице моляся:
Господи мой, Господи, милосердый Спасителю мой, спаси мя погибающаго.
Господи мой, Господи, отжени от мене тучи неверия, зла и вражды и Духом Твоим Благим настави мя на путь правды.
Господи мой, Господи, утешение души моея, утеши мя в печали сущаго.
Господи Боже мой, имене ради Твоего, оживи мя и правдою Твоею изведи из печали душу мою.
Господи, Царю Пресильный, помяни мя, егда приидеши во Царствии Твоем.
Господи Боже, Спасителю мой, прииди ко мне погибающему и исцели болезни моя неисцельныя.
Кондак 13
О, Премилосердый и Преблагий Господи Боже, Спасителю мой, пришедый в мир для спасения падшаго человека, не возгнушайся мене паче всех человек прегрешившаго и не отврати от мене лица Твоего, но призри на лютую скорбь и печаль души моея, исцели и утверди в свете истины и любве, да поем Ти: Аллилуиа!
О, Спасе мой Премилосердый, пришедый в мир для спасения падшаго человека, взыщи мя погибающаго и благодатию Твоею душу мою освяти, тело очисти и жизнь исправи по эаповедем Твоим, да воспою Ти чистым сердцем: Аллилуиа.
О, Спасе Moй Премилостивый, призри на раба Твоего, утопающаго в мори житейских искушений и бед, и, яко же древле Петра утопающа, спаси благодатию Твоею, освяти душу и утверди на стези заповедей Твоих, да чистым сердцем и усты вопию Ти с любовию: Аллилуиа.
(Этот кондак читается трижды. Затем читается 1-й икос и 1-й кондак)
Молитва
О, Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш, Ты древле человеческаго естества Твоего лице, пресвятою водою смыв и убрусом отер, чудесно убо на том же убрусе изобразити Себе и Едесскому князю Авгарю во исцеление его от недуга послати благоволил еси. Се и мы ныне, грешнии рабы Твои, душевными и телесными недуги нашими одержими, лица Твоего, Господи, ищем и с Давидом во смирении душ наших зовем: не отврати лица Твоего, Господи, от нас и не отклонися гневом от рабов Твоих, помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас. О, Всемилостивый Господи, Спасителю наш, изобрази Сам Себе в душах наших, да во святыни и правде жительствующе, будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего, и тако Тебе, Премилостиваго Бога нашего, купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом славити не престанем во веки веков. Аминь.
Спас Нерукотворный
Спас Нерукотворный отмечается 29 августа. Также праздник называют Хлебный Спас или Ореховый Спас
Когда празднуется Спас Нерукотворный
Спас Нерукотворный, Медовый или Хлебный Спас отмечается 29 августа. В честь праздника во всех храмах России проходят торжественные богослужения.
День Спаса Нерукотворного приходится на следующий день после праздника Успения.
Храм Спаса Нерукотворного Образа
Подать записки в храм Спаса Нерукотворного Образа можно в этот день лично или через сайт.
В 1690 году была построена церковь в деревне Николо-Заболотье. Церковь называлась — храм во имя Спаса Нерукотворного Образа. Каменный пятиглавый храм с величавой и ярусной колокольней, воздвигнутый на берегу реки Печегда.
История праздника Спаса Нерукотворного
Предание о Нерукотворном образе прослеживается с первой половины IV века. История связана с больным проказой царем Эдессы Авгарем. Царь возжелал иметь у себя изображение Иисуса Христа. После того, как посланный им художник не сумел изобразить Христа: Христос умыл лицо, отёр его платом (убрусом), на котором остался отпечаток, и вручил его художнику. Так как борода после умывания водой была мокрая, то она отпечаталась в виде клина одной пряди, и поэтому этот нерукотворный образ иногда называют «Спас Мокрая Брада». Таким образом, согласно преданию, Мандилион (Άγιον Μανδήλιον от греч. μανδύη, μανδύας — «убрус, мантия, шерстяной плащ») стал первой в истории иконой.
Во время гонений на христиан этот образ был замурован в стене и отпечатался также на скрывавшей его черепице. После перенесения в Константинополь оба чудесно запечатлённых Нерукотворных образа были скопированы и получили распространение не только в Византии, но и в славянских странах. Одна из таких копий и была обретена на Вятской земле.
Святой образ Спасителя, находясь на паперти Вятской Троицкой церкви, прославился совершающимися пред ним чудесами. Более всего известна история жителя города Хлынова Петра Палкина. Он был болен глазами, через какое-то время окончательно ослеп и в течение 3 лет ничего не видел. Точно известно, что 12 июля 1645 года, придя в Троицкую церковь, Палкин стал усердно молиться пред Спасовым образом и внезапно прозрел. Теперь свет Петру застилали только слезы радости. По его просьбе священники отслужили благодарственный молебен. Чудеса исцеления перед иконой продолжались и всего их было зарегистрировано 104.
Примерно через год про чудесную икону узнали в Москве. Архимандрит Новоспасского монастыря в Москве – Никон, будущий патриарх, стал хлопотать перед царём о перенесении чудесной иконы в столицу. Алексей Михайлович, посоветовавшись с патриархом Иосифом, решил перенести святыню в Москву, чтобы она стала достоянием всего православного мира.
Вятский Образ Спаса Нерукотворного был встречен в Москве, у Яузских ворот, 14 января 1647 года. Царь Алексей Михайлович сам пронёс святую икону через ворота в Кремль и поставил её в Успенском соборе. С того времени Фроловские ворота по царскому указу переименованы в Спасские, а главная башня Московского кремля стала называться Спасской.
Обратно в город Хлынов икона уже не вернулась. По указу царя Алексея Михайловича Романова с иконы Спаса была сделана точная копия, помещённая в богато украшенный оклад и торжественно освященная патриархом. Эта копия была возвращена жителям города Хлынова. Уже на обратном пути вновь начались чудеса исцеления.
Молитвы перед иконой Спаса Нерукотворгого Образа
Тропарь, глас 2
Пречистому Твоему образу покланяемся, Благий, просяще прощения прегрешений наших, Христе Боже, волею бо благоволил еси плотию взыти на Крест, да избавиши яже создал еси от работы вражия. Тем благодарственно вопием Ти: радости исполнил еси вся, Спасе наш, пришедый спасти мир.
Молитва
О Преблагий Господи Иисусе Христе, Боже наш!
Ты древле человеческаго естества Твоего лице пресвятою водою омыв и убрусом отер,
чудесне оное на том же убрусе изобразити и Едесскому князю Авгарю
во исцеление недуга его послати благоволил еси.
Се и мы ныне, грешнии раби Твои, душевными и телесными недуги нашими одержимии,
лица Твоего, Господи, ищем и с Давидом во смирении душ наших зовем:
не отврати лица Твоего от нас, и уклонися гневом от рабов Твоих,
Помощник нам буди, не отрини нас и не остави нас.
О Всемилостивый Господи, Спасителю наш!
Вообрази Сам Себе в душах наших, да во святыне и правде жительствуеши,
будем сынове Твои и наследницы Царствия Твоего,
и тако Тебе, Премилостиваго Бога, нашего,
купно со Безначальным Отцем Твоим и Пресвятым Духом, славити не престанем во веки веков.