песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое

Песнь Господу Иисусу Христу

.
БЛАЖЕННЫ

Во Царствии Твоем помяни нас, Господи, егда приидеши во Царствии Твоем.
Блажени нищии духом, яко тех есть Царство Небесное.
Блажени плачущии, яко тии утешатся.
Блажени кротции, яко тии наследят землю.
Блажени алчущии и жаждущии правды, яко тии насытятся.
Блажени милостивии, яко тии помилованы будут.

Помяни мя, Боже Спасе мой, егда приидеши во Царствии Твоем, и спаси мя, яко Един Человеколюбец.

.
Стих: Блажени чистии сердцем, яко тии Бога узрят.

.
Древом Адама прельтившагося, древом крестным паки спасл еси и разбойника, вопиюща: помяни мя, Господи, во Царствии Твоем.

.
Стих: Блажени миротворцы, яко тии сынове Божии нарекутся.

.
Адова врата и вереи сокрушивый, Жизнодавче, воскресил еси вся, Спасе, вопиющия: слава востанию Твоему

Стих: Блажени изгнани правды ради, яко тех есть Царство Небесное.

.
Стих: Блажени есте, егда поносят вам, и изженут, и рекут всяк зол глагол на вы, лжуще Мене ради.

.
Мироносицы ко гробу пришедша, Ангела зовуща слышаху: Христос воскресе, просветивый всяческая.

.
Стих: Радуйтеся и веселитеся, яко мзда ваша многа на Небесех.

.
На древе крестнем пригвоздившагося, и мир от прелести избавльшаго, согласно вси Христа воспоим.

.
Слава: Отца, и Сына славословим, и Духа Святаго, глаголюще: Троице Святая, спаси души наша.
И ныне: Неизреченно в последняя зачеши, и рождши создателя Твоего, Дево, спасай Тя величающия.

Трисвятое

Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас (Трижды без поклонов)

.
Слава, и ныне: Святый Безсмертный, помилуй нас.

.
Святый Боже, Святый Крепкий, Святый Безсмертный, помилуй нас.

Прокимен перед Апостолом

Прокимен, глас 6: Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое.

.
Припев: Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое.

.
Стих: К Тебе, Господи, воззову, Боже мой, да не премолчиши от мене.

.
Припев: Спаси, Господи, люди Твоя, и благослови достояние Твое.

.
Стих: Спаси, Господи, люди Твоя

.
Припев: и благослови достояние Твое.

АПОСТОЛ

К Коринфяном послания святаго апостола Павла чтение:

Братие, сказую вам благовествование, еже благовестих вам, еже и приясте, в немже и стоите, имже и спасаетеся, кацем словом благовестих вам, аще содержите: разве аще не всуе веровасте. Предах бо вам исперва, еже и приях, яко Христос умре грех наших ради, по писанием, и яко погребен бысть, и яко воста в третий день, по писанием, и яко явися Кифе, таже единонадесятим, потом же явися боле пяти сот братиям единою, от нихже множайшии пребывают доселе, нецыи же и почиша: потом же явися Иакову, таже апостолом всем: последи же всех, яко некоему извергу, явися и мне. Аз бо есмь мний апостолов, иже несмь достоин нарещися апостол, зане гоних церковь Божию. Благодатию же Божиею есмь, еже есмь: и благодать Его, яже во мне, не тща бысть, но паче всех их потрудихся: не аз же, но благодать Божия, яже со мною. Аще убо аз, аще ли они, тако проповедуем, и тако веровасте.

.
Аллилуарий перед Евангелием

Глас 6: Аллилуия

.
Припев: Аллилуия, аллилуия, аллилуия.
Стих: Живый в помощи Вышняго, в крове Бога Небеснаго водворится.
Припев: Аллилуия, аллилуия, аллилуия.
Стих: Речет Господеви: Заступник мой еси, и Прибежище мое, Бог мой, и уповаю на него.
Припев: Аллилуия, аллилуия, аллилуия.

ЕВАНГЕЛИЕ

От Матфея Святаго Евангелия чтение

Слава Тебе, Господи, слава Тебе (Поклон)

Рече Господь притчу сию: уподобися Царствие Небесное человеку царю, иже восхоте стязатися о словеси с рабы своими. Наченшу же ему стязатися, приведоша ему единаго должника тмою талант: не имущу же ему воздати, повеле и господь его продати, и жену его, и чада, и вся, елика имеяше, и отдати. Пад убо раб той, кланяшеся ему, глаголя: господи, потерпи на мне, и вся ти воздам. Милосердовав же господь раба того, прости его и долг отпусти ему. Изшед же раб той, обрете единаго (от) клеврет своих, иже бе должен ему стом пенязь: и емь его давляше, глаголя: отдаждь ми, имже (ми) еси должен. Пад убо клеврет его на нозе его, моляше его, глаголя: потерпи на мне, и вся воздам ти. Он же не хотяше, но вед всади его в темницу, дондеже воздаст должное. Видевше же клеврети его бывшая, сжалиша си зело и пришедше сказаша господину своему вся бывшая. Тогда призвав его господин его, глагола ему: рабе лукавый, весь долг онь отпустих тебе, понеже умолил мя еси: не подобаше ли и тебе помиловати клеврета твоего, якоже и аз тя помиловах; И прогневався господь его, предаде его мучителем, дондеже воздаст весь долг свой. Тако и Отец Мой Небесный сотворит вам, аще не отпустите кийждо брату своему от сердец ваших прегрешения их.

Источник

Канон Честному и Животворящему Кресту Господню

песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое. raspyatie gospodne. песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое фото. песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое-raspyatie gospodne. картинка песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое. картинка raspyatie gospodne.

Тропарь Креста, глас 1:

Спа­си́, Го́споди, лю́ди Твоя́, / и бла­го­сло­ви́ достоя́ние Твое́, / побе́ды на сопроти́вныя да́руя, / и Твое́ сохраня́я Кресто́м Твои́м жи́тельство.

Канон, творение Григория Синаита, глас 4.

Песнь 1.

Ирмос: Отве́рзу уста́ моя́, / и напо́лнятся Ду́ха, / и сло́во отры́гну Цари́це Ма́тери, / и явлю́ся, све́тло торжеству́я, / и вос­пою́, ра́дуяся, Тоя́ чудеса́.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Кре́сте всеси́льне, апо́столов похва­ла́, / преподо́бных утвержде́ние, и ве́рных зна́мение, / и иера́рхов и му́чеников сла́ва, / побе́да и утвержде́ние всех хва́лящих тя.

Кре́сте всечестны́й, четвероконе́чная си́ла, / апо́столов благоле́пие, и му́чеников кре́пость, / немощны́х здра́вие показа́лся еси́, / ме́ртвым воскресе́ние, па́дающим воздви́жение.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Кре́сте, ты ми си́ла бу́ди, кре́пость и держа́ва, / изба́витель и предра́тник на борю́щия мя, / щит и храни́тель, побе́да и утвержде́ние мое́, / при́сно соблюда́я мя и покрыва́я.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. На Кре́сте, Всенепоро́чная, Тво­е­го́ Сы́на я́ко узре́ла еси́, / ору́жие ско́рбное утро́бу Твою́ рас­тер­за́, / и восклица́ла еси́ рыда́ющи в боле́зни, / но а́бие просла́вила еси́ Кре­ста́ си́лу.

Песнь 3.

Ирмос: Твоя́ песносло́вцы, Богоро́дице, / живы́й и незави́стный исто́чниче, / лик Себе́ совоку́пльшия духо́вно, утвер­ди́, / в Боже́ственней Твое́й сла́ве / венце́в сла́вы сподо́би.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Кре́сте, преподо́бных ору́жие, обою́дный меч Христо́в, / ве́рных удобре́ние, боля́щих исцеле́ние и заступле́ние, / и воздви́жение уме́рших, Всече́стне.

Кре́сте, основа́ние благоче́стия, / бесо́м показа́лся еси́ губи́тель, Це́рквам благоле́пие, / нечести́вым поги́бель, враго́м посрамле́ние на день су́дный.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Кре́сте живоно́сный, / ты ми бу́ди кре́пость и побе́да, и щит, / и сте­на́ нера́туема, бесо́м отгна́ние, / и помысло́м погаше́ние, и ума́ мое­го́ сохране́ние.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Распя́тие поно́сное, Де́во Влады́чице, Твой Сын претерпе́л есть, и сме́рть неподо́бную. / Но возне́сся, низве́рже проти́вныя вра́жия си́лы, я́ко безсме́ртен.

Го́споди, поми́луй, три­жды.

Седален, глас 8.

Прообража́ше та́йне дре́вле Иису́с Нави́н Кре­ста́ о́браз, / егда́ ру́це про­ст­ре́ крестови́дне, Спа́се мой, / и ста со́лнце, до́ндеже вра­ги́ низ­ло­жи́, противостоя́щия Ти, Бо́гу; / ны́не же за́йде, на Кре­сте́ Тя зря, / и, держа́ву сме́ртную разруши́в, / весь мир совоздви́гл еси́.

Песнь 4.

Ирмос: Седя́й в сла́ве на Престо́ле Боже­ства́, / во о́блаце ле́гце, / прии́де Иису́с Пребоже́ственный, / нетле́нною дла́нию, и спа­се́ зову́щия: / сла́ва, Хри­сте́, си́ле Твое́й.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Четвероконе́чный сый мир, / и я́ко триобою́дный меч, нача́ла тьмы сече́ши, / на́ми вообража́емь, Кре́сте, ору́жие вели́кое Христо́во, / и непобеди́мое победи́тельство всеси́льное.

Твоя́ высо­та́, Живоно́сне Кре́сте, возду́шнаго кня́зя бие́т, / и глу­би­на́ всея́ бе́здны закала́ет зми́я, / широ­ту́ па́ки вообража́ет, / низлага́я мирска́го кня́зя кре́постию Твое́ю.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Возне́сся сопривле́кл еси́ па́дшия, / воздви́гл еси́ есте­ство́ земно́е, / Престо́лу Бо́жию спросла́вился еси́, Кре́сте, / высо­то́ вели́кая, мирски́й мо́сте, / ду́шу мою́ от страсте́й глу­би­ны́ воз­не­си́ вско́ре.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Крестообра́зно, Пречи́стая Отрокови́це Богоро́дице, / дла́ни Твои́ распросте́рши ко и́же на Кре­сте́ Воздви́женному, / и моли́твы, Де́во, ны́не при­не­си́, / за всех ве́рно моля́щихся Тебе́.

Песнь 5.

Ирмос: Ужасо́шася вся́ческая / о Боже́ственней сла́ве Твое́й: / Ты бо, Неискусобра́чная Де́во, / име́ла еси́ во утро́бе над все́ми Бо́га / и роди­ла́ еси́ Безле́тнаго Сы́на, / всем воспева́ющим Тя / мир подава́ющая.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Кре́сте, небе́сная ле́ствице святы́ни, степе́нем наста́вниче, / Христо́ва высо­та́ и сла́ва еси́, / Бо́жий о́браз назнамена́телен миру, / неви́димому же и ви́димому, единоче́стне.

Кре́сте, о́бразе неиспи́санный си́лою, / освяще́ние вода́м, очище́ние возду́ху, / освяще́ние и просвеще́ние вся́кому, му́жества зна́мение, / и Христо́в ски́птр непрело́жный, проти́вныя в зе́млю попира́я.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Кре́сте всеси́льне, / злочести́выя низ­ло­жи́ вра­ги́, ненави́дящия и ху́лящия тя безу́мно, / язы́ки попа­ли́ и уга­си́ шата́ния их. / О Кре́сте всесвяты́й и Христоно́сный, / сохра­ни́ нас держа́вою Твое́ю.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Всех Цари́це Влады́чице, ски́птром Рож­де­ства́ Тво­е­го́ / раз­ру­ши́, Деви́це, воста́ние ху́лящих кре́стную си́лу. / Даждь кре́пость и очище́ние, / побе́ду и по́мощь ве́рным лю́дем Твои́м.

Песнь 6

Ирмос: Боже́ственное сие́ и всечестно́е / соверша́юще пра́зднество, / Богому́дрии, Богома́тере, / прииди́те, рука́ми воспле́щим, / от Нея́ ро́ждшагося Бо́га сла́вим.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Кре́сте всех воскресе́ние, / Крест па́дших исправле́ние, / страсте́й умерщвле́ние и пло́ти пригвожде́ние, / Крест душа́м сла́ва и свет ве́чный.

Крест враго́в губи́тель, / Крест злочести́вых я́зва и плене́ние, и ве́рных держа́ва, / благочести́вых храни́тель и бесо́в отгони́тель.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Крест страсте́й па́губа, / Крест помысло́в отгна́ние, / Крест сокруше́ние язы́ческо искуси́тельно / и духово́м показа́ся лови́тельство.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Крест воздви́жется и па́дают духо́в возду́шных чи́нове, / Крест снизхо́дит, и нечести́вии вси ужаса́ются, / я́ко мо́лнию ви́дяще кре́стную си́лу.

Го́споди, поми́луй, три­жды. Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Кондак, глас 4.

Вознесы́йся на Крест во́лею, / тезоимени́тому Тво­е­му́ но́вому жи́тельству / щедро́ты Твоя́ да́руй, Хри­сте́ Бо́же, / воз­ве­се­ли́ нас си́лою Твое́ю, / побе́ды дая́ нам на сопоста́ты, / посо́бие иму́щим Твое́ oру́жие ми́ра, / непобеди́мую побе́ду.

И́же до тре́тияго Небе­се́ восхище́н бысть в рай / и глаго́лы слы́шав неизрече́нныя и Боже́ственныя, / и́хже не леть язы́ки [челове́ческими] глаго́лати, / что Гала́том пи́шет, я́ко рачи́телие Писа́ний прочто́сте и позна́сте: / мне, глаго́лет, хвали́тися да не бу́дет, то́кмо во еди́ном Кре­сте́ Госпо́дни, / на не́мже, страда́в, уби́ стра́сти. / Того́ у́бо и мы изве́стно держи́м, Крест Госпо́день, хва­лу́ вси: / есть бо нам спаси́тельное сие́ Дре́во / oру́жие ми́ра, непобеди́мая побе́да.

Песнь 7.

Ирмос: Не послужи́ша тва́ри Богому́дрии, / па́че Созда́вшаго, / но о́гненное преще́ние му́жески попра́вше, / ра́довахуся, пою́ще: / препе́тый отце́в Госпо́дь и Бог благослове́н еси́.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Неразде́льную Тро́ицу и неслия́нну, / есте­ство́ еди́нством благосло́вим, / Отца́ нерожде́нна, и рожде́нна Сы́на, / и Свята́го исходи́тельнаго Боже́ственнаго Ду́ха, пе́сньми пою́ще: / благослове́н Бог оте́ц на́ших.

Незаходи́тельными мо́лниями Твои́ми, Триипоста́сне, / на́ша оза­ри́ у́мныя о́чи, / добро́ту Твою́, Трисве́тне, пресу́щественную зре́ти, / я́же челове́ком недове́домая и непристу́пная А́нгелом.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Луча́ми све́та Тво­е­го́ / па́дшую мою́ ду́шу воз­ве­ди́ от глу­би­ны́, / благи́й Бо́же, препе́тый и всеси́льный, / попо́лзшуюся от све́та благода́тнаго и во тьму воглу́бльшуюся.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Крестообра́зно просте́рши ру́це, Чи́стая, / к распросте́ршему свои́ ру́це на Дре́ве Кре́стнем, / и возне́сшему есте­ство́ на́ше, и умертви́вшему вражде́бныя пол­ки́, / моля́щи не преста́й.

Песнь 8.

Ирмос: О́троки благочести́выя в пещи́ / Рож­де­ство́ Богоро́дично спас­ло́ есть, / тогда́ у́бо образу́емое, / ны́не же де́йствуемое, / вселе́нную всю воздвиза́ет пе́ти Тебе́: / Го́спода по́йте дела́ / и превозноси́те Его́ во вся ве́ки.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Высо­та́ Христо́вых страсте́й и лук, и ору́жие, и меч, / ору́жие непосты́дное, и си́ла непобеди́мая, / Христо́во подно́жие и победи́тельство на вра­ги́, / зна́мения Ца́рствия, ски́птре ве́рных, / показа́лся еси́, Кре́сте победоно́сне.

Воздви́гл еси́ на́ше па́дшее есте­ство́, Христо́м распе́ншимся, совозста́вив; / высо­то́ Боже́ственная, глу­би­но́ неизглаго́ланная, / Христо́во ты еси́ зна́мение, Кре́сте пребога́те, и широ­та́ безме́рная, / и зна́мение непостижи́мыя Тро́ицы, жизноно́сче.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Устна́ми, душе́ю же и се́рдцем Крест Госпо́день лобыза́юще, / прииди́те ны́не вознесе́м вси и возвели́чим, / покланя́ющеся рцем вку́пе, песнь пречи́стую, вопию́ще: / pа́дуйся, вели́кое бога́тство, Кре́сте, церко́вное украше́ние.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Дре́во жи́зни и спасе́ния, / Дре́во безсме́ртия, Дре́во ра́зума, / Дре́во трилюбе́зно, нетле́нно и неизнуря́емо, / Крест трисоста́вный, честно́е Дре́во, / Тро́ицы бо но́сит Триипоста́сныя о́браз.

Песнь 9.

Ирмос: Всяк земноро́дный / да взыгра́ется, Ду́хом просвеща́емь, / да торжеству́ет же Безпло́тных умо́в есте­ство́, / почита́ющее свяще́нное тор­же­ство́ Богома́тере, / и да вопие́т: / ра́дуйся, Всеблаже́нная, / Богоро́дице Чи́стая Присноде́во.

При­пев: Сла́ва, Го́споди, Кре­сту́ Тво­е­му́ Честно́му.

Кто слы́шана сотвори́т, я́коже пи́шется, де́йствия твоя́, миролюбе́зный Кре́сте, / си́лы и чуде­са́, уме́ршим воста́ние; / и мир весь совозне́сл еси́, вознесы́йся к Бо́гу многожела́емый.

Утвержде́ние ве́рным Крест треблаже́нный, / зна́мение и похва­ла́, Дре́во всеси́льное, / Крест Христо́в вели́кий и соверше́нный, / апо́столом похва­ла́, преподо́бным утвержде́ние / и му́чеником кре́пость и держа́ва, / ве́рным побе́да и похвала́.

Сла́ва Отцу, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху. Ра́дуйся, Кре́сте, о́бразе неопи́санный и многоимени́тый, / Дре́во требога́тное, стра́шно же и всеблаже́нно; / ра́дуйся, Кре́сте всесвяты́й и всеси́льный; / ра́дуйся, храни́телю жи́зни на́шея, / Госпо́день Кре́сте многопе́тый.

И ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в, ами́нь. Кре́сте Честны́й, храни́тель души́ и те́ла бу́ди ми, / о́бразом свои́м бе́сы низлага́я, вра­ги́ отгоня́я, стра́сти упраждня́я, / и благослове́ние да́руя ми, и жизнь и си́лу, / соде́йствием Свята́го Ду́ха, и честны́ми Пречи́стыя мольба́ми.

Светилен, глас 2.

Крест храни́тель всея́ вселе́нныя, / Крест кра­со­та́ Це́ркве, / Крест царе́й держа́ва, / Крест ве́рных утвержде́ние, / Крест А́нгелов сла́ва и де́монов я́зва.

Сла́ва Отцу́, и Сы́ну, и Свято́му Ду́ху, и ны́не, и при́сно, и во ве́ки веко́в. Ами́нь. Кре­сто­бо­го­ро­ди­чен

У Кре­ста́ предстоя́щи, Тя безсе́менно Ро́ждшая, / и рыда́ющи вопия́ше: / увы́, сладча́йшее Ча́до, / ка́ко заше́л еси́ от о́чию Мое́ю; / ка́ко в ме́ртвых вмени́лся еси́.

Молитва Честному и Животворящему Кресту:

Источник

СПАСИ, ГОСПОДИ, ЛЮДИ ТВОЯ…

Тропарь, глас 1

Спаси, Господи, люди Твоя и благослови достояние Твое, победы православным христианом на сопротивныя даруя и Твое сохраняя Крестом Твоим жительство

песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое. p1at5tatqvs3g1pg1483a4rspu5. песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое фото. песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое-p1at5tatqvs3g1pg1483a4rspu5. картинка песнь господу иисусу христу припев спаси господи люди твоя и благослови достояние твое. картинка p1at5tatqvs3g1pg1483a4rspu5.

Кондак, глас 4

Величание

Величаем Тя, Живодавче Христе, и чтим Крест Твой Честный, имже нас спасл еси от работы вражия.

Поделиться:

Добавить комментарий Отменить ответ

Православный календарь

Седмица 21-я по Пятидесятнице (ев. чтения 23-й седмицы). Вмч. Димитрия Солунского (ок. 306). Воспоминание великого и страшного трясения (землетрясения), бывшего в Царьграде (740).

Прп. Фео́фила Печерского, архиеп. Новгородского, в Дальних пещерах (1482). Мч. Луппа (ок. 306). Прп. Афанасия Мидикийского (ок. 814). Прп. Димитрия Басарбовского, Болгарского (1685).

Утр. –Мф., 36 зач., X, 16–22.Лит. – Трясения:Евр., 331 зач. (от полу’), XII, 6–13, 25–27.Мф., 27 зач., VIII, 23–27.Ряд. (под зачало):Флп., 248 зач., IV, 10–23.Лк., 52 зач., X, 22–24.Вмч.:2_Тим., 292 зач., II, 1–10.Ин., 52 зач., XV, 17 – XVI, 2.

Календарь

Сентябрь 2021

ПнВтСрЧтПтСбВс
« АвгОкт »
12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
27282930

видео

Официальный сайт местной религиозной организации
православный Приход храма Всех святых в земле Российской просиявших

г.Братска Иркутской области Братской Епархии
Русской Православной Церкви (Московский Патриархат)

Храм Всех святых, в земле Российской просиявших, расположен в Лесном массиве на перекрестке улиц Металлургов и Муханова. Храм этот входит в состав храмового комплекса во имя преподобного Андрея Рублева, так же, как и церковь с колокольней во имя преподобного Амвросия Оптинского.

Источник

ПРОКИМНЫ

Прокимном ( προκλετμενον ) называется краткий стих, предшествующий чтению из Священного Писания – паремиям, Апостолу и Евангелию. Если же за прокимном не следует это чтение (например, на непраздничной вечерне, когда оно не положено), то в этом случае наименование прокимна (предваряющего стиха) указывает на его назначение напоминать о необходимости для всех поучаться в Слове Божием, если не в храме, то дома. Прокимен обыкновенно берется из стихов псалма и называется в Служебнике псалмом Давидовым, – но в Богородичные праздники прокимном на литургии служит песнь Богородицы: Величит душа моя Господа, и возрадовася дух мой о Бозе Спасе моем. За прокимном всегда произносится стих, который составляет его продолжение и обыкновенно берется из одного с ним псалма. Есть прокимны, которые берутся из псалмов без всякого применения к церковному дню. Это прокимны перед паремиями на 6 часе и на вечерне Великого поста – они берутся из псалтири по порядку псалмов и распределяются на все дни Великого поста. Обыкновенно же прокимны избираются применительно к суточному и праздничному богослужению, это прокимны на литургии перед чтением Апостола. Одни из них называются прокимнами дне, т.е. соответствующими особенностям службы каждого дня седмицы; другие – прокимнами Апостола, т.е. примененными к содержанию апостольского чтения, которое само соответствует празднику.

Прокимны дня

В понедельник особенность службы составляет прославление бесплотных Сил, и потому прокимен положен следующий: Творяй Ангелы Своя духи, и слуги Своя пламень огненный ( Пс. 103: 4 ). Господь сотворил Ангелов Своих быстротечными, как ветры (духи), готовыми с быстротой ветра являться повсюду по слову Творца для исполнения Его повелений, и вместе светлыми и грозными, как пламень огня. Стих за прокимном: Благослови душе моя Господа. Господи, Боже мой, возвеличился еси зело.

Во вторник совершается служба в честь величайшего из праведников, святого Иоанна Предтечи и Крестителя Господня, поэтому прокимен положен следующий: Возвеселится праведник о Господе и уповает на Него ( Пс. 63, 11 ), т.е. праведник от полноты благодарного сердца радуется перед Господом, услышавшим его молитву, и уверен, что Господь и впредь не оставит его Своей милостью. Стих: Услыши, Боже, глас мой, внегда молитимися к Тебе. Этими словами выражается упование праведника на Господа.

В среду служба совершается в честь Честного и Животворящего Креста Господня и Пресвятой Богоматери. Слова прокимна взяты из песни Богородицы: Величит душа моя Господа, и возрадовася дух мой о Бозе Спасе моем. Стих: Яко призре на смирение рабы своея, се бо от ныне ублажат Мя вси роди ( Лк. 1, 46–48 ). Этими словами Дева Мария с сердечным восторгом славословит Господа, который из глубины внешнего уничижения (смирения) возвел Ее на такую высоту славы, что отныне все народы будут Ее ублажать, как Богоматерь.

В субботу служба всем святым, достигшим упокоения в Господе и радующимся пред Лицем Его. Поэтому прокимен: Веселитеся о Господе и радуйтеся праведнии ( Пс. 31, 11 ). Стих: Блажени, ихже оставишася беззакония, и их же прикрышася греси.

В воскресный день совершается служба во славу Воскресшего Господа. Прокимны изменяются по гласам и в той или иной степени отражают празднуемое событие воскресения Христова.

1-й глас. Прокимен: Буди милость Твоя на нас, якоже уповахом на Тя ( Пс. 32, 22 ). Стих: Радуйтеся праведнии о Господе, правым подобает похвала. «С радостью прославляйте Господа, истинные Его почитатели: кому, как не вам, прославлять Его? Только ваши хвалы и жертвы угодны Ему, тогда как молитва нечестивых возбуждает в Нем отвращение. Уклоняяй ухо свое не послушати закона, сам молитву свою омерзил ( Притч. 28, 9 ). Их всесожжения, их кадило, их празднования, их посты ненугодны Господу ( Ис. 1, 11–14 )». Итак, празднующие воскресение Христово предостерегаются псаломским стихом, следующим за прокимном, от празднования неугодного Богу.

2-й глас. Прокимен: Kрепость моя и пение мое Господь, и бысть мне во спасение ( Пс. 117, 14 ). Стих: Наказуя наказа мя Господь, смерти же не предаде мя. Эти слова прокимна и стиха Церковь влагает в уста Самого воскресшего Христа, который прославляет Бога Отца за спасение от смерти, претерпенной Им в наказание не за Свои грехи, – ибо Он безгрешен, – а за грехи людей.

3-й глас. Прокимен: Пойте Богу нашему, пойте, пойте Цареви нашему, пойте ( Пс. 46, 7 ). Стих: Вси язы́цы восплещите руками, воскликните Богу гласом радования. Теми и другими словами весьма благоприлично выражается радость о воскресении Христа, спасительном для всех народов, и о Его благотворной для всех царственной власти, достигнутой Им по Своему человечеству через воскресение.

4-й глас. Прокимен: Яко возвеличишася де ла Твоя Господи! Вся премудростию сотворил еси ( Пс. 103, 2 ). Стих: Благослови душе моя Господа, Господи Боже мой, возвеличился еси зело. Псалмопевец в обоих стихах изливает чувства изумления и благоговения перед мудрым, всеблагим и всемогущим Творцом мира. Но те же слова пригодны для выражения нашей благоговейной радости о нашем воссоздании через воскресение Христово.

5-й глас. Прокимен: Ты, Господи, сохрани ши ны и соблюдеши ны от рода сего и во век ( Пс. 11, 8 ). «Сохрани нас Господи в безопасности от нечестивых и злонамеренных людей современного нам и грядущих (во век) поколений». Стих: Спаси мя Господи, яко оскуде преподобный. «Не стало праведных и честных людей». Празднующие день воскресения Христова могут употреблять оба псаломские стиха в следующем смысле: «Как Сам Ты, Господи, воскресением Твоим восторжествовал над кознями врагов Твоих, так и нас Твоей всемогущей силой избавь от погибели, угрожающей нам от искушений со стороны мира сего».

7-й глас. Прокимен: Господь крепость людям Своим даст, Господь благословит людей Своих миром ( Пс. 28, 11 ). В применении к воскресению Христову слово миром напоминает тот мир, который Христос преподал Своим ученикам, явившись им после Своего воскресения. Стих: Принесите Господеви, сынове Божии, принеси те Господеви сыны овни. Этим стихом сыны Израилевы приглашаются принести Богу вещественную жертву из овнов, в знак благоговения перед явлением Его всемогущества и благости в видимой природе; а сыны Божии во Христе Иисусе – жертву духовную, жертву хвалы, как проявившему Свою Божественную славу в воскресении из мертвых.

8-й глас. Прокимен: Помолитеся и воздади те Господеви Богу нашему ( Пс. 75, 12 ). «Возносите к Богу мольбы о ниспослании милостей, а за полученные милости воздавайте Ему благодарностью». Стих: Ведом во Иудеи Бог, во Израили велие имя Его. Истинный Бог, не оставляющий Себя сокрытым для всех народов, даже неведующих Его, преимущественно открывает Свою славу перед Его почитателями: в Ветхом Завете – израильтянам, в Новом Завете – христианам. Особенно ведом Он последним во Христе Иисусе, оживотворившем нас через Свое воскресение из мертвых.

Прокимны Апостола

В прокимнах Апостола еще больше заметна применимость к свойству праздника, чем в прокимнах дня к особенностям дневных служб. Представим два примера.

В праздник Вознесения Господня прокимен: Вознесися на Небеса Боже, и по всей земле слава Твоя ( Пс. 56, 6 ). Слава Божия состоит и в защите угнетенных ( Ис. 65, 5 ). Псалмопевец просит Бога, чтобы Он показал эту славу перед лицом неба и земли, спасая его и подобных ему от врагов. Словами псалмопевца и мы просим вознесшегося на небо, сидящего одесную Бога Отца, нашего Спасителя, чтобы Он не переставал с высоты Своей святости защищать основанную Им Церковь от ее врагов и в торжестве над ними являть Свою славу. Стих: Готово сердце мое Боже, готово сердце мое, воспой и пой во славе моей. «Уверенность в Твоем, Господи, покровительстве делает мое сердце твердым и мужественным в борьбе с моими врагами, так что в виду их я готов весело петь перед Тобой и прославлять Тебя псалтирью и гуслями».

Эти же слова входят в состав антифонов Шестидесятницы (см. выше).

См. об этих же псаломских стихах выше: об антифонах.

Источник

Добавить комментарий

Ваш адрес email не будет опубликован. Обязательные поля помечены *